Kedvezményezett:
Klebelsberg Intézményfenntartó
központ
Pécsi Tankerület
Szalántai Általános Iskola 014024
Baksai Általános Iskola 017006
A megvalósítás kezdete:
2013. 08. 01.
A projekt befejezése: 2015. 07. 31.
Projektmenedzsment:
-
Projektmenedzser:
Kis Tamás
- Szakmai vezető:
Balogh Györgyné
Szakmai vezető:
Pataki Jánosné
Pénzügyi vezető:
Bereczk Lászlóné
Az elnyert támogatás összege:
28.648.743Ft
|
 |
A projekt az Európai Unió
támogatásával, az Európai Szociális Alap
társfinanszírozásával valósul meg. |
 |
 |
A projekt célkitűzései:
Küldetésünk:
A
települések és vonzáskörzetük
gyermekeinek általános iskolai
nevelésére-oktatására vonatkozó - speciális
társadalmi szükségletek kiépítése olyan
színvonalon és olyan mennyiségben, amely
kiváltja a települések lakosságának, az
intézményünk valamennyi partnerének
elégedettségét, elismerését.
Konkrét
célkitűzéseink:
v
|
Olyan pedagógiai
rendszer
kidolgozása,
mely hozzásegíti
a tanulót
képességei
kibontakoztatásához,
amelyben minden
gyerek előzetes,
otthonról hozott
tudását és
kultúráját
értékként
képviselheti,
kamatoztathatja.
|
v |
Az
interperszonális
és
csoportszociális
készségek
tudatosan
fejlesztése.
|
v |
A szülő, a
család, mint
partner bevonása
az iskolai
folyamatokba,
döntésekbe. |
v |
Partneri
kapcsolatok
továbbfejlesztése,
kiépítése. |
v |
Tanulási
motiváció
fejlesztése az
önálló tanulás
segítése
érdekében. |
v |
A kognitív
kommunikáció
komplex
képességének
fejlesztése. |
v |
A tanári
együttműködés
erősítése. |
v |
A szociális
hátrányok
enyhítését
segítő
tevékenységek
folyamatos
biztosítása. |
A projekt tartalmi
elemei:
Fejlesztés,
projekt
célja-közép és
hosszú távú |
Tevékenységek |
Közvetlen cél |
Hosszú távú cél |
Eredmény |
Pedagógiai
módszerekben
való megújulás |
Pedagógiai
módszerek
alkalmazási
feltételeinek
megteremtése
(fejlesztőszoba,
fejlesztő
eszközök,
pedagógusok
továbbképzése) |
A tárgyi
feltételek
továbbfejlesztése
a differenciáló
pedagógiai
módszerek
alkalmazásának
megfelelő
iskolai
környezet
kialakítása. |
A projekt
befejezésekor: 1
fejlesztő terem
kialakítása
iskolánként,
megfelelő számú
fejlesztőeszközökkel. |
A
kidolgozott
programoknak és
megvalósításuknak
eredményeként
probléma
mentesebb legyen
az óvoda-iskola
és az alsó-felső
tagozat közötti
átmenet,
eredményesebb
legyen tanulóink
pályaválasztása. |
A programok
épüljenek be az
iskolák nevelési
tervébe,
munkaterveibe.
Fejlesztésük
rendszeres
méréssel
történjen. |
A körzeti
óvodába járó
gyerekek 95%-a a
körzeti
iskolákba
iratkozzon be.
Az ötödikes
tanulók félévi,
év végi
eredményei
szignifikánsan
ne térjen el a
4. osztály
eredményétől.
Tanulóink a
képességeiknek
megfelelő
intézménybe
nyerjenek
felvételt. |
Együttműködések
megerősítése |
A roma
nemzetiségi
önkormányzatokkal
aktív
együttműködés
kialakítása . |
A kialakult
együttműködés
eredményeként a
projektbe bevont
partnereink
részt vállalnak
a roma
nemzetiségű, a
hátrányos és
halmozottan
hátrányos
helyzetű
gyerekek
nevelésében, a
programok
tervezésében
szervezésében és
lebonyolításában;
a velük
kapcsolatban
felmerült
gondok,
problémák
megoldásában. |
A közösen
szervezett és
megvalósított
programok száma
félévenként egy. |
Aktív
együttműködés
kialakítása
Baksán a német,
Szalántán a
horvát
nemzetiségi
önkormányzatokkal. |
|
A projektbe
bevont gyerekek
szüleivel havi
partneri
kapcsolat
kialakítása. |
Az érintett
szülők 75 %-a
rendszeresen
tartja a
kapcsolatot az
intézménnyel . |
Az
egészségügyi és
szociális
rendszerrel az
együttműködés
továbbfejlesztése. |
Rendszeres
kapcsolat
kialakulása –
havi 1-1
alkalom. |
Partnerek
megfelelő
tájékoztatása a
projekt
alakulásáról az
Interneten
keresztül. |
Az intézmény
életéről a
partnerek
rendszeres
tájékoztatása |
Az
intézményi
honlap aktuális,
naprakész
állapota. |
Mentori hálózat
kialakítása,
továbbfejlesztése |
Mentor-mentorált
kapcsolatok
kialakítása,
egyéni
fejlesztési
tervek
elkészítése az
előzetes mérési
eredmények
alapján. |
Tartós
együttműködés
kialakítása
(lehetőleg 4
évig, esetleg 8
évig) a mentori
kapcsolatokban. |
AA hátrányos
és halmozottan
hátrányos
helyzetű
gyerekek 75 %-a
vegyen részt
mentori
kapcsolatokban. |
Részletes
szakmai tartalom:
A projekt segíteni kíván
azokon az ingerszegény környezetben élő,
többszörösen hátrányos helyzetű falvakban lakó
gyerekeken, akik a Szalántai Általános Iskola és
a Baksai Általános Iskolában tanulnak.
Feladatunk az esélyegyenlőség megteremtése, már
az alapszintű oktatásban, amit pedagógiai
programunkban is megfogalmaztunk.
1.
tevékenység: Pedagógiai módszerekben való
megújulás
1.
projektelem: Pedagógiai
módszerek alkalmazási feltételeinek megteremtése
v |
Fejlesztő
tanterem berendezése |
v |
Szakmai
megvalósítással kapcsolatos eszközök vásárlása
|
v |
Projektoktatás,
differenciált oktatás eszköz szükségletének
megvalósítása |
v |
Az intézményi
dokumentumok felülvizsgálata, átdolgozása a
projektben vállalt feladatoknak megfelelően, |
v |
Szaktanácsadás –
módszertani szolgáltatások igénybevétele |
v |
Pedagógusok
továbbképzése |
2.
projektelem: Átmenetek
kezelése
v |
Óvoda-iskola
átmenet támogató
programok |
|
- |
módszertani
továbbképzés az
átmenet
kezelésére, |
|
- |
nyílt
nap tartása leendő első
osztályos tanulóinknak és
szüleiknek, |
|
- |
leendő
elsős tanító néni szülői
értekezlete a nagycsoportos
óvodások szüleinek, |
|
- |
a leendő
első osztályos
tanító néni és
napközis nevelő
évente 4
alkalommal vesz
részt a
nagycsoportosok
rendezvényein, |
|
- |
nagycsoportos
óvodások látogatása egy iskolai
foglalkozáson, |
|
- |
óvónők – tanítók
megbeszélése |
|
- |
közös ünnepi készülődés
|
|
- |
óvodások részvétele az
iskolai ünnepségeken |
|
- |
„Várunk,
gyere, játssz velünk” iskola előkészítő hét |
|
- |
„Jó, hogy itt vagy!” nap |
v |
Alsó-felső tagozat
közötti átmenet |
|
- |
a leendő felsős nevelők
1-1 óralátogatása a 4. osztályban, |
|
- |
az osztály „átadása”
|
|
- |
„Felső vagyok” első hét
programjának kidolgozása |
|
- |
után követési gyakorlat
kidolgozása |
3.
projektelem: továbbtanulást
támogató tevékenységek
v |
részvétel a középiskolai
nyílt napokon, a pályaválasztási ankéton |
|
|
v |
„Út-irány” programhét |
|
|
v |
üzemlátogatás |
|
|
Célérték:
Valamennyi pedagógus rendelkezzen az egy
tanúsítvánnyal. A tanév végén az elsős tanulók
és a szülők 80%-a legyen elégedett az iskolával;
az ötödikes tanulók és a szülők 80%-a legyen
elégedett az iskolával az elégedettség
mérésénél, a tanulók tanulmányi eredménye
szignifikánsan ne térjen el a 4. osztály
eredményétől. A nyolcadikos tanulóink
képességeiknek megfelelő intézménybe nyerjenek
felvételt, HH-s és roma tanulóink 100%-a
továbbtanul.
2.
tevékenység: Együttműködések megerősítése
1.
projektelem:
Roma nemzetiségi önkormányzatokkal való
együttműködés
v |
Együttműködési
megállapodások átvizsgálása, aktívvá tétele |
v |
Az intézmény
programjain, ünnepélyeken és megmozdulásokon
való részvételük biztosítása |
v |
Multikulturális
programok szervezése |
2.
projektelem:
Együttműködés a német és horvát nemzetiségi
önkormányzatokkal
v |
Együttműködési
megállapodások átvizsgálása, aktívvá tétele |
v |
Az intézmény
programjain, ünnepélyeken és megmozdulásokon
való részvételük biztosítása |
v |
Multikulturális
programok szervezése |
|
3.
projektelem:
Együttműködés erősítése az egészségügyi és
szociális intézményekkel
v |
Együttműködési
megállapodások átvizsgálása, aktívvá tétele |
|
|
v |
Esetmegbeszélések a
családsegítő munkatársai és a pedagógusok között |
|
|
v |
A védőnő előadása
egészségügyi világnapokon |
|
|
4.
projektelem:
Együttműködés a kistérség/járás intézményeivel
v |
hospitáció az IPR
programot működtető intézményekben |
v |
részvétel workshopokon |
5.
projektelem:
Együttműködés a szülői házzal
v |
Családlátogatások
eljárásrendszerének kialakítása, működtetése |
v |
„Gondolkodjunk közösen!”
– szülők akadémiája |
v |
A világnapok közös
szervezése |
v |
„Bemutatkozunk” – a falu
gyerekeinek műsora a községükben |
v |
„Szeretet hete” Adventi
készülődés a szülőkkel |
v |
„Mozdulj rá!” – közös
sportfoglalkozás a szülőkkel |
v |
Közös színházlátogatás a
projektben megszólított szülőkkel |
6.
projektelem:
Kommunikáció fejlesztése
v |
Intézményi honlap
kialakítása, továbbfejlesztése |
|
|
v |
A projekt programjairól
részletes tájékoztatás |
|
|
v |
Szóróanyag/ plakát
készítése |
|
|
Célérték: aktív együttműködés
alakul ki az intézmény partnerei és az intézmény
között.
3.
tevékenység: A mentori hálózat kialakítása,
továbbfejlesztése
1.
projektelem: Mentor
– mentorált kapcsolat kialakítása
v |
Partneri kapcsolat
kiépítése – programkidolgozás |
2.
projektelem: Egyéni
fejlesztési tervek
v |
Bemeneti mérések
kidolgozása, alkalmazása |
v |
A fejlesztés
területeinek megnevezése, fejlesztési cél,
módszer eszköz meghatározása |
Célérték:
„Élő” mentor – diák – szülő kapcsolat
kialakulása, hatékonyan működő fejlesztési
tervek.
A pályázati
tevékenységekhez rendelt költségek
Projekt
előkészítés
költségei
|
Projekt
menedzsment
költségei
|
Projekt
szakmai
megvalósításával
összefüggő
költségek
|
Célcsoport
számára
biztosított
támogatások
|
Projekt
megvalósításához
igénybevett
szolgáltatások
|
Egyéb
szolgáltatások
|
Beruházás
(ERFA)
|
Egyéb, a
projekt
végrehajtásával
összefüggő
(általános)
költség
|
Összesen
támogatás
|
0,- Ft
|
2.237.400 Ft
|
18.336.912 Ft
|
1.655.240 Ft
|
3.890.000 Ft
|
180.000 Ft
|
1.420.000 Ft
|
373.000 Ft
|
28.092.552 Ft
|
Tartalék
|
556.191 Ft
|
Mindösszesen
|
28.648.743 Ft
|
|